Subject: Selgitustaotlus tegevusloa taotlemise kohta seoses tulevase krüptovaraturu seadusega
From: Felix Richard Raidmäe | NJORD <[email-masked]>
To: "RAM Info"
Cc: "Virgi Nael | NJORD" <[email-masked]>, "Triin Kaurson | NJORD" <[email-masked]>, "Henrik Link | NJORD" <[email-masked]>
Date: Sat, 1 Jun 2024 10:37:39 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Lugupeetud Rahandusministeerium

Esitan NJORD Advokaadibüroo nimel järgmise selgitustaotluse.

Pöördume Teie poole paari küsimusega seoses tegevusloa taotlemisega tulevase 
krüptovaraturu seaduse valguses. Täpsemalt soovime teada kummale, kas 
RAB-ile või FI-le, oleks lähiaja perspektiivis mõistlik uuel tegevusloa 
taotlejal taotlus esitada.

Esialgsest seaduseelnõust ja seletuskirjast tuleneb, et kuni 30. detsember 
2024 tegeleb tegevusloa väljastamisega RAB ning sellest kuupäevast edaspidi 
FI. Samuti on seaduseelnõuga ettenähtud, et FI-le on võimalik taotlusi 
esitada juba 30. septembrist 2024. Selle põhjuseks on eelnõu ja seletuskirja 
kohaselt see, et FI saaks taotlustega varakult tutvuma hakata, kuna 
potentsiaalseid tegevusloa taotluse esitajaid on palju. Samas ei kohusta see 
FI-d enne 30. detsembrit 2024 ühtegi menetlustoimingut tegema.

Kui esitada taotlus RAB-ile ja see lahendatakse enne 30. detsembrit 2024, 
siis oleks võimalik eelnõu kohaselt selle alusel üleminekuperioodil (kuni 
2026. aasta juulini) tegutseda, kuid peaks lähiajal uuesti FI-le sarnase 
tegevusloa taotluse esitama, millega saaks tegutseda ka pärast 
üleminekuperioodi. Samas, kui 30. septembrist 2024 ainult FI-le taotlus 
esitada (või kui RAB enne 2024. aasta lõppu tegevusloa taotlust ei lahenda), 
siis on oht, et uue tegevusloa taotlejaid on palju ning protsess võib võtta 
kaua aega, mis jätaks uue tegevusloa taotleja pikaaegselt tegevusloata.

Seetõttu sooviksime teada Rahandusministeeriumi seisukohti järgmistes 
küsimustes:

1.	Kummale oleks mõistlik lähiajal uue tegevusloa taotlejal tegevusloa 
taotlus esitada (pidades silmas ühest küljest menetlusökonoomiat, kuid 
arvestades ka sellega, et uus tegevusloa taotleja ei satuks olukorda, kus 
ollakse pikaajaliselt ilma tegevusloata)?
2.	Millistele nõuetele (lähtuvalt ka eelmisest vastusest) peaks tegevusloa 
taotlus vastama olukorras, kus seaduseelnõu on alles menetluses, kuid 
lähiajal on nõuded muutumas?

Parimate tervitustega / Best regards

Felix

Raidmäe

Juristi abi / Legal Assistant

 <http://www.njordlaw.com/>  <http://www.njordlaw.com/>

NJORD Advokaadibüroo OÜ

Telliskivi 60/2, 10412 Tallinn, Estonia
Telephone: +372 667 6440
Registry code: 11176771
 <http://www.njordlaw.com/> www.njordlaw.com

Setting a course for your success

Privileged/confidential information may be contained in this message. If you 
are not the addressee indicated in this message (or responsible for delivery 
of the message to such person), you may not copy or deliver this message to 
anyone. In such case, we kindly ask you to telephone or e-mail us and 
permanently delete the e-mail and any attachments to it from your system. 
Thank you in advance for your co-operation.